In Company training Effectief communiceren

Weet de communicatie vaardigheden van je team naar een hoger niveau te brengen en blijvende verandering te realiseren met een In Company teamtraining voor je hele team.

  • Train je medewerkers gezamenlijk
  • Waar en wanneer het je uitkomt
  • 100% tevreden opdrachtgevers

In Company training Effectief communiceren

Jij wilt je medewerkers meer inzicht geven in hun eigen communicatiestijl en in die van collega’s om op een fijne manier samen te werken en op effectieve wijze de (bedrijfs)doelstellingen te behalen.

Met de In Company teamtrainingen van de Ondernemerschap Academy weten je medewerkers hun invloed te vergroten en meer te bereiken door effectief te communiceren.

Wij verzorgen trainingen in:

  • Assertief optreden
  • Bewust communiceren
  • Communiceren & samenwerken
  • Effectief beïnvloeden
  • Effectief communiceren
  • Geweldloze communicatie
  • Klantgericht communiceren
  • NLP
  • Overtuigend presenteren
  • Proactief communiceren

Methodieken & persoonlijkheidstesten

Wij kunnen desgewenst diverse methodieken inzetten en persoonlijkheidstesten afnemen zoals DISC, Management Drives, MBTI, Insights Discovery en de Belbin teamrollen zodat medewerkers meer inzicht krijgen in zichzelf en elkaar om de samenwerking te versterken.

Wat wij betekenen voor ondernemers

Management development
 
Management development
 
Management development
 
Management development
 
Management development
 
Management development
 

100% tevredenheid onder opdrachtgevers

Onze teamtrainingen worden verzorgd door ervaren trainers die in staat zijn om de juiste sfeer te creëren zodat medewerkers zich openstellen en enthousiast worden om kennis tot zich te nemen en de gewenste verandering aan te gaan.

Niet zonder reden worden onze teamtrainingen gemiddeld met een 9,1 beoordeeld en is 100% van de opdrachtgevers tevreden!

Vrijblijvende offerte ontvangen?

Wil je meer informatie of een vrijblijvende offerte voor een In Company teamtraining bij je op het bedrijf om jouw team verder te ontwikkelen?

Offerte Aanvragen Contact Opnemen

In Company teamtrainingen

Bekijk ons volledige aanbod aan teamtrainingen voor bedrijven in het MKB:

Teamontwikkeling

• Effectief samenwerken
• Feedback geven & ontvangen
• Teambuilding

Effectief Communiceren

• Heldere communicatie
• Effectief beïnvloeden
• Overtuigend presenteren

Persoonlijke Effectiviteit

• Time Management
• Effectief Vergaderen
• Feedback geven en ontvangen

Leiderschap

• Begeleiding en ontwikkeling MT
• Praktisch leidinggeven
• Verandermanagement

Visie & strategie

• Business Model Canvas
• Visievorming & begeleiding
• Toekomstbestendig bedrijfsmodel

Financieel inzicht

• Groei door financieel inzicht
• Financiën voor managers
• Scan: financiële bedrijfsanalyse

Presenteren is iets waar veel mensen niet blij van worden. Echter, het is een enorm voordeel als je dit wel goed kunt en overtuigend overkomt. Maar hoe kan je overtuigend presenteren?

Om overtuigend te presenteren is het heel belangrijk dat je zelfvertrouwen toont. Er zijn verschillende tips die jou overtuigender laten overkomen tijdens jouw presentatie, voorbeelden zijn: luid en duidelijk praten, krachtig openen en sluiten, positief taalgebruik en presenteren met een doel voor ogen.

Zorg ervoor dat je jouw presentatie goed hebt voorbereid. Dit wekt vertrouwen bij jezelf op en zorgt ervoor dat je een goede rode draad hebt in je verhaal. Je wijkt minder snel af van het onderwerp. Kortom, het zorgt ervoor dat je presentatie een stuk sterker wordt.

Communicatie is één van de belangrijkste onderdelen van goed samenwerken. Miscommunicatie veroorzaakt dan ook 80% van de problemen op de werkvloer. Maar waarom is effectieve communicatie belangrijk binnen een team?

Effectieve communicatie zorgt ervoor dat elk teamlid begrijpt wat er van zichzelf verwacht wordt. Bij onduidelijkheden binnen een team wordt er niet optimaal gepresteerd. Om de doelen op een zo effectief mogelijke wijze te halen is een duidelijke communicatie van belang. Daarnaast kost het veel tijd om de onduidelijkheden op te lossen, dit voorkom je met een duidelijke en effectieve communicatie.

Wees concreet in je communicatie. Ga een gesprek in met een doel en wijk hier niet van af. Houd een open houding aan en sta open voor feedback. Dit voorkomt al mega veel van de problemen door miscommunicatie.

Effectief communiceren is enorm belangrijk op de werkvloer. Toch gaan veel werknemers hier vaak mee in de fout. Maar wanneer heb je wel een effectieve communicatie?

Je communiceert effectief wanneer de boodschap op de juiste manier aankomt bij de luisteraar. In het geval dat de luisteraar de boodschap niet 100% begrijpt of op de verkeerde manier interpreteert, dan klopt de boodschap niet meer. De filters verstoren de boodschap. Filters zijn bijvoorbeeld gevoelens, behoeftes, ervaringen, verwachtingen of ervaringen.

Wees concreet en duidelijk in je communicatie. Houd een open houding aan en sta open voor feedback. Heb bij het gesprek een doel voor ogen en wijk daar niet van af. Dit voorkomt al mega veel misverstanden.

Het is een probleem dat regelmatig voorkomt op de werkvloer. De communicatie is onduidelijk en dat zorgt voor misverstanden. Dit wordt voorkomen worden door effectieve communicatie. Maar wat is effectief communiceren?

Op het moment dat jij effectief communiceert bereik jij een doel met je communicatie. Je verteld een duidelijke en concrete boodschap, die ook direct duidelijk is voor de persoon aan wie je het verteld.

Je communicatie is doelgericht, concreet en duidelijk. Daarbij luister je goed naar de ander en sta je ook open voor feedback. Tijdens je communicatie met je teamlid houd je een open houding aan. Deze onderdelen zorgen allemaal voor een effectieve communicatie.

Ieder persoon is uniek. Ieder persoon heeft een unieke communicatiestijl. Maar welke communicatiestijlen zijn er?

In totaal zijn er vier communicatiestijlen:
• De expressieve stijl
• De beschouwende stijl
• De directieve stijl
• De vriendelijke stijl

Elk persoon heeft zijn eigen communicatiestijl, je kunt dus ook met de ene makkelijker samenwerken dan met de ander. Elk team kent vaak verschillende teamleden met verschillende communicatiestijlen. Dit zorgt er dus ook voor dat je met sommige mensen een goede connectie hebt en met de ander een wat mindere.

Deze website maakt gebruik van cookies om je een zo goed mogelijke gebruikerservaring te geven.
Ga hiermee akkoord door op accepteren te klikken.