In Company training Marketing & sales

Weet de commerciële resultaten van je team verder te verbeteren en blijvende verandering te realiseren met een In Company teamtraining voor je hele team.

  • Train je medewerkers gezamenlijk
  • Waar en wanneer het jou uitkomt
  • 100% tevreden opdrachtgevers

In Company training Marketing & sales

Wil je de verkoopvaardigheden van je (sales)team verder ontwikkelen en de zichtbaarheid van uw bedrijf vergroten?

In deze marketing en sales trainingen van de Ondernemerschap Academy leren deelnemers zonder trucjes op een authentieke wijze met succes te verkopen en de zichtbaarheid van het bedrijf te vergroten met gebruik van online marketing.

Wij verzorgen trainingen in:

  • Adviserend verkopen
  • Commerciële binnendienst
  • Effectief beïnvloeden
  • Effectief onderhandelen
  • Effectief verkopen & acquisitie
  • Klantgericht werken
  • Online marketing
  • Overtuigend presenteren
  • Praktische marketing
  • Social media marketing
  • Succesvol netwerken
  • Telefonische verkoop & acquisitie

Methodieken & persoonlijkheidstesten

Wij kunnen desgewenst diverse methodieken inzetten en persoonlijkheidstesten afnemen zoals DISC, Management Drives, MBTI, Insights Discovery en de Belbin teamrollen zodat medewerkers meer inzicht krijgen in zichzelf en elkaar om de samenwerking te versterken.

Wat wij betekenen voor ondernemers

Management development
 
Management development
 
Management development
 
Management development
 
Management development
 
Management development
 

100% tevredenheid onder opdrachtgevers

Onze teamtrainingen worden verzorgd door ervaren trainers die in staat zijn om de juiste sfeer te creëren zodat medewerkers zich openstellen en enthousiast worden om kennis tot zich te nemen en de gewenste verandering aan te gaan.

Niet zonder reden worden onze teamtrainingen gemiddeld met een 9,1 beoordeeld en is 100% van de opdrachtgevers tevreden!

Vrijblijvende offerte ontvangen?

Wil je meer informatie of een vrijblijvende offerte voor een In Company teamtraining bij je op het bedrijf om je team verder te ontwikkelen?

Offerte Aanvragen Contact Opnemen

In Company teamtrainingen

Bekijk ons volledige aanbod aan teamtrainingen voor bedrijven in het MKB:

Teamontwikkeling

• Effectief samenwerken
• Feedback geven & ontvangen
• Teambuilding

Effectief Communiceren

• Heldere communicatie
• Effectief beïnvloeden
• Overtuigend presenteren

Persoonlijke Effectiviteit

• Time Management
• Effectief Vergaderen
• Feedback geven en ontvangen

Leiderschap

• Begeleiding en ontwikkeling MT
• Praktisch leidinggeven
• Verandermanagement

Visie & strategie

• Business Model Canvas
• Visievorming & begeleiding
• Toekomstbestendig bedrijfsmodel

Financieel inzicht

• Groei door financieel inzicht
• Financiën voor managers
• Scan: financiële bedrijfsanalyse

Binnen een organisatie is marketing en sales een essentieel onderdeel om klanten binnen te halen. Zonder klanten heb je immers geen omzet. Zonder omzet gaat je bedrijf failliet. Maar is marketing belangrijker dan sales? Of is sales belangrijker dan marketing? Of zijn ze even belangrijk?

Om maar direct antwoord te geven op deze vraag, marketing en sales zijn even belangrijk. Dat komt omdat je zonder marketing geen leads hebt voor de sales. En zonder sales heeft het aanbrengen van leads vanuit marketing geen nut.

Het is dus een discussie die eigenlijk nergens om gaat. Beide zijn ze enorm belangrijk. Een goede marketing & sales strategie zorgt voor een goed resultaat. Laat je één van de twee op de achtergrond, dan ga je dit direct in je resultaat merken.

Een bedrijf bestaat uit mega veel verschillende onderdelen, zo ook marketing en sales. Maar waarom is marketing en sales belangrijk binnen een organisatie?

Een bedrijf kan blijven bestaan als ze meer omzet maken dan kosten. Om omzet te maken heb je marketing en sales nodig, dit zorgt er namelijk voor dat je product en/of dienst onder de aandacht komt bij je markt en er daadwerkelijk producten en/of diensten worden verkocht.

Marketing zorgt ervoor dat er aandacht komt voor je product en/of dienst. Er wordt voor gezorgd dat er potentiële kopers (leads) worden geïnformeerd en doorverwezen naar de sales. Het sales team is er vervolgens voor om van deze leads klanten te maken.

Sales en marketing staan vaak in direct verband met elkaar. Maar wat is het verband tussen marketing en sales?

Beide houden zich bezig met het verkopen product en/of dienst. Allebei de vakken zijn nodig om een product te verkopen, de marketing zorgt voor het aanbod en de sales moet het aanbod sluiten en onderhouden. De twee vakken sluiten dus precies op elkaar aan, maar er zijn nog steeds wel degelijk verschillen.

Marketing en sales zijn beide van essentieel belang voor een bedrijf. Zonder marketing heeft sales niets te doen en zonder sales heb je niets aan marketing. Het staat dus volledig in verband en ligt opvolgend in de customer journey.

Marketing en sales, het zijn essentiële onderdelen voor een bedrijf. Zonder deze onderdelen wordt er helemaal niets verkocht. Maar wat is marketing en sales?

Marketing en sales werd altijd gezien als twee aparte vakken, maar in de loop der tijd is het steeds meer naar elkaar toe gekomen. Bij marketing draait het om jouw product en/of dienst zo goed mogelijk onder de aandacht te krijgen binnen jouw markt. Bij de sales draait het om het verkopen, het klantcontact en de acquisitie.

Beide vakken zijn steeds meer aan het veranderen. Zo bestond marketing vroeger alleen maar uit offline marketing. Reclameborden, mond-op-mond, etc. Inmiddels heb je nu online marketing wat een enorm groot onderdeel is van de marketingstrategie. Sales veranderd ook steeds meer. Eerder werd er voornamelijk gepusht, er moest zoveel mogelijk verkocht worden. Inmiddels wordt er steeds meer gebruik gemaakt van adviserend verkopen. De klant helpen inkopen, dat is steeds meer waar sales voor staat.

Hoewel marketing en sales steeds vaker in één adem worden genoemd zijn er wel degelijk verschillen. Maar wat zijn de verschillen tussen marketing en sales?

Marketing en sales vragen beide andere vaardigheden. Marketing houdt zich namelijk bezig met het product en/of dienst zo goed mogelijk op de markt brengen. Hierbij is het van belang om een aantrekkelijk aanbod te formuleren voor je potentiële klanten.

Sales houdt zich bezig met de daadwerkelijke verkoop van het product en/of dienst, het onderhouden van de klantcontacten en de acquisitie. Het is dus een opvolgend geheel. De marketing zorgt voor de mogelijke klanten en de sales zorgt dat deze mogelijke klanten daadwerkelijk klant worden.

Deze website maakt gebruik van cookies om je een zo goed mogelijke gebruikerservaring te geven.
Ga hiermee akkoord door op accepteren te klikken.