Artikelen, interviews & praktische tips en tools op het gebied van personeel
Laat je inspireren door openhartige interviews met ondernemers en artikelen van onze trainers, coaches en specialisten waarin zij hun expertise delen en tips & tools geven over personeel.
“Ondernemer zelf vormt grootste belemmering voor verdere groei” Juist de enorme potentie onder mkb-bedrijven was in 2016 één van de redenen om de Ondernemerschap Academy te starten, vertelt Emile Langerak. “Ondernemers hebben zelf de belangrijkste rol én verantwoordelijkheid om deze potentie daadwerkelijk te benutten. En juist die ondernemers helpen wij om het beste uit zichzelf, […]
Verbeter je resultaten met een teamtraining teamontwikkeling Je zult het vast wel herkennen. Een team dat niet goed samenwerkt. Een team dat geen resultaten behaalt. En misschien zelfs een team dat niet met plezier werkt. Het is niet iets om je voor te schamen. Onze trainers komen het namelijk regelmatig tegen bij de teamtrainingen die […]
Effectief communiceren op de werkvloer – 5 tips Je gaat in gesprek met je collega en na afloop vraag je je af wat je nu bent opgeschoten. Jullie hebben elkaar niet begrepen en hebben meer langs elkaar, dan mét elkaar gesproken. Iedereen heeft het wel eens meegemaakt, maar hoe zorg je dat het gesprek een […]
Leiderschap versterken? Geef jij leiding aan een team? Dan wordt er naar je gekeken, ben jij verantwoordelijk voor de koers, heb je een voorbeeld rol en ben jij degene die anderen aanspreekt. Kortom, een verantwoordelijke rol waar er leiderschap van je wordt verwacht. Maar hoe geef jij invulling aan je rol als leider? En wat […]
Leiderschapsstijl? Ontdek jouw stijl van leidinggeven Geef jij leiding? Dan hanteer je ook een leiderschapsstijl. Maar ben jij je bewust van jouw stijl van leidinggeven en weet je welke leiderschapsstijlen je nog meer kunt inzetten? We zijn gewend om de leiderschapsstijl te hanteren die het meest past bij wie we zijn als persoon, maar is […]
Het DISC model uitgelegd Het DISC model geeft inzicht in de gedrags- en communicatiestijl van jezelf en van anderen. Iedereen heeft namelijk een andere voorkeur om te communiceren en samen te werken met anderen. We zijn vaak geneigd om de stijl die we zelf het liefste hanteren te gebruiken in iedere situatie en bij ieder […]
Hoe ontstaat miscommunicatie en hoe voorkom je het? Je zal het vast wel ’s hebben meegemaakt. Je zegt iets tegen collega en het schiet helemaal in het verkeerde keelgat. Hoe kan dit? En hoe had je dit kunnen voorkomen? Of jij bent juist degene die zich irriteert aan het gedrag van de ander. Je hebt […]
In de tijd waarin technologie steeds meer betekenis krijgt, heeft dat als gevolg dat er meer tijd verloren gaat en we als ondernemer, manager of medewerker steeds meer tijdsdruk voelen. Heb jij je time management onder controle, dan heeft dat als gevolg dat je minder stress ervaart, meer taken kunt afronden, meet tijd over hebt […]
Klopt alles in jouw bedrijf? Kom jij ook wel eens binnen bij een bedrijf waarbij jij je afvraagt, is dit het, ben ik hier wel aan het juiste adres? Voordat wij als trainer, business coach of teamcoach een bedrijf voor het eerst bezoeken kijken we uit nieuwsgierigheid even op de website en wordt even doorgeklikt […]
Bedrijven die in hun cultuur investeren, verdienen 516 procent meer dan zij die dat niet doen, blijkt uit onderzoek. Toch zijn lang niet alle bedrijven hiermee bezig. Grootste aandachtspunt is dat slechts 41% van de medewerkers weet waar hun organisatie voor staat. Zorgelijk, zeker als je samen met je team wil bouwen aan een succesvol […]
Veel MKB ondernemers en familiebedrijven worstelen met de keuze om mensen te moeten ontslaan. Start Foundation sprak met ondernemer Bob Hutten van de gelijknamige cateraar. Hutten is met meer dan 2.200 mensen één van de grootste cateraars van Nederland. Zo werd zijn bedrijf hard geraakt door de coronacrisis: 70% van zijn omzet viel weg. Hutten […]
De psychische gesteldheid van je medewerkers is in deze huidige tijd misschien wel belangrijker dan ooit. Hoe zorg je er als ondernemer voor dat je iedereen mentaal binnenboord houdt, nu én in de nieuwe werkelijkheid, als iedereen strak weer naar kantoor komt? En hoe houdt je je medewerkers mentaal fit? Investeer in de mentale fitheid […]
Iedereen werkt tegenwoordig met Teams, Zoom, Skype, Google Meet of een andere variant van digitaal samenwerken. In het begin is het wennen en veel ‘hoor je me’, ‘nee zet je geluid even aan’, maar gaandeweg wordt ook deze manier van werken gewoon. Een leercurve om u tegen te zeggen, die we met elkaar realiseren. Maar […]
Er zijn verschillende online tools om op afstand te vergaderen met collega’s of te videobellen met klanten en leveranciers. We hebben de beste online tools voor u op een rij gezet. Ontdek wat de mogelijkheden van Zoom, Skype, Google Hangouts, Microsoft Teams, Slack en Jitsi u te bieden hebben bij het online vergaderen. Zoom Zoom […]
Zoom is een populaire tool om op afstand te vergaderen en af te spreken met personeel en klanten. Het gebruik is gratis voor gesprekken korter dan 40 minuten en met minder dan 100 deelnemers. Wie gesprekken wil opnemen, de duur wil verlengen en meer deelnemers wil uitnodigen betaalt 13,99 tot 18,99 dollar per maand. Instructie […]