Wil jij je bedrijf verder professionaliseren, je plannen waarmaken, inspelen op de kansen in de markt en een bedrijfsvisie voor de komende jaren bepalen? En wil je je als ondernemer, bedrijfsleider of (beoogd) opvolger ontwikkelen op het gebied van ondernemerschap en leiderschap?
Neem dan ook deel aan het TOP Ondernemerschap Programma. Het programma specifiek voor ondernemers, leidinggevenden en opvolgers in de boomkwekerij met inspirerende bedrijfsbezoeken, verdiepende bijeenkomsten met andere kwekers, 1-op-1 sessies en een persoonlijkheidsanalyse.
Geïnteresseerd om vanaf november ook deel te nemen of heb je vragen? Neem direct vrijblijvend contact op met één van de trainers. Bel: 030 - 237 07 00.
Ruim 80 collega-kwekers hebben eerder deelgenomen aan het programma. Bekijk hier hoe zij het programma ervaren hebben:
Inzicht in je bedrijfscijfers en grip op rendement
De beste bedrijfsstrategie voor je kwekerij
Op welke disciplines wil jij excelleren?
Benut jouw onderscheidende vermogen
4: De juiste strategische keuzes
Jouw huidige en toekomstige strategie
Bepaal de disciplines waar je onderscheidend in bent
Weet succesvolle producten en concepten (door) te ontwikkelen
Ontdek wat je nodig hebt om echt te excelleren
Verklein je afhankelijkheid en vergroot jouw impact in de keten
5: Leiderschap & samenwerking
Ontwikkel je als leider en goed werkgever
Vertaling van je eigen visie naar medewerkers en partners
Gesprekstechnieken: Effectief beïnvloeden
Jouw (potentiële) samenwerkingspartners in beeld
Creëren van synergie met kwekers, handelspartners en retailers
Afsluitende individuele sessie
De juiste acties om te zorgen dat je écht stappen gaat zetten
Evaluatie & afronding
Doelgroep
Dit programma is specifiek ontwikkeld voor ondernemers, bedrijfsleiders en (potentiële) opvolgers in de boomkwekerij, vaste planten en zomerbloemen. Het programma is expliciet toegankelijk voor alle kwekers: je hoeft geen lid te zijn van de LTO of te bankieren bij de Rabobank.
Er kunnen maximaal 14 mensen deelnemen aan het programma. De ervaring leert dat deelnemers ook na afloop intensief contact houden en elkaar blijven versterken.
Werkwijze
Persoonlijk kennismaking
Dit programma vraagt een investering in tijd en geld. Wij willen er zeker van zijn dat je deelname daadwerkelijk van meerwaarde is voor jou en je bedrijf. Voorafgaand aan je inschrijving bespreken we graag en vrijblijvend of dit programma je echt gaat helpen om om meer uit jezelf te halen en je kwekerij verder te professionaliseren.
Persoonlijkheidsanalyse
Ter voorbereiding op het programma vragen we je een persoonlijkheidsanalyse in te vullen. Tijdens het eerste individuele gesprek krijg je de uitkomsten teruggekoppeld. Hierdoor leer je jezelf nog beter kennen, weet wat jouw kwaliteiten en valkuilen zijn en wat het effect van jouw communicatie- en leiderschapsstijl is op anderen.
Individuele sessies
Bij de aftrap en na afronding van het programma – en optioneel tussen de bijeenkomsten – word je individueel begeleidt om te zorgen dat je echt stappen gaat zetten.
Hierdoor heb je een goed doordacht actieplan toegespitst op je eigen bedrijf voor de komende twee tot drie jaar. Met dit plan heb je grip op je huidige en toekomstige resultaten en weet je welke rol jij daarin wilt spelen.
De groepsbijeenkomsten
Tijdens de vijf bijeenkomsten doe je nieuwe kennis en vaardigheden op, leer je van elkaar, raak je geïnspireerd door de bedrijfsbezoeken en beiden we je praktische handvatten om direct in de praktijk te brengen.
Investering
De investering bedraagt € 2.995,-. ex. BTW. Dit is inclusief 5 bijeenkomsten met diner, 2 individuele sessies, een persoonlijkheidsanalyse, trainingsmateriaal en locatie- en drankkosten en exclusief BTW.
Voor een meerprijs van € 995,- exclusief BTW breid je het aantal individuele sessies uit van 2 naar 5 zodat je gedurende en na afloop van het programma begeleidt en gestimuleerd wordt om je plannen, acties en ideeën waar te maken.
De groepsbijeenkomsten vinden plaats van 15.00 tot 21.00 uur, inclusief diner, op de volgende data:
Data bijeenkomsten Bijeenkomst 1: donderdag 28 november 2024
Bijeenkomst 2: donderdag 19 december 2024
Bijeenkomst 3: donderdag 9 januari 2025
Bijeenkomst 4: donderdag 6 februari 2025
Bijeenkomst 5: donderdag 20 februari 2025
De individuele sessies worden in onderling overleg afgestemd op een moment dat het je schikt. Alle bijeenkomsten worden gehouden bij inspirerende bedrijven. Dit geeft je direct de mogelijkheid om een kijkje in de keuken te krijgen bij inspirerende ondernemers.
Emile coacht en adviseert ondernemers in 1-op-1 sessies, verzorgt lezingen, seminars en masterclasses en is de eigenaar van de Ondernemerschap Academy®.
Marianne Nelisse komt uit een ondernemersgezin en coacht en begeleidt al meer dan 12 jaar ondernemers van (snel)groeiende MKB-bedrijven.
Ze combineert strategisch inzicht en resultaatgerichtheid met persoonlijke ontwikkeling en verbinding.